-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36558 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

در كـشـورهـايـي كـه مردم آنها روابط اجتماعي خوبي دارند و به حقوق يكديگر تجاوزنمي كنند , عدالت و حسن تفاهم در ميان آنان برقرار است . در چنين كشورهايي دين چه نقشي را مي تواند به عهده بگيرد ؟
جـاي شـك نـيـسـت كـه اخلاق تا شعاع معيني مي تواند جلو مفاسد را بگيرد و نظم و ترتيب را در كـارهـاي اجـتماع به وجود آورد ; ولي آيا همين نظم ظاهري براي اصلاح يك جامعه كافي است ؟ بـطـور مـسلم جواب منفي است ; زيرا يك سلسله مفاسد در جامعه هاي متمدن از بين رفته , ولي مـفـاسـد خطرناك ديگري در آن اجتماعات به وجود آمده و در واقع مفاسد باقي است چيزي كه هـسـت رنگ و لباس و به اصطلاح نوع آنها عوض شده است , چنانچه مشاهده مي كنيم به جاي دزديـهـاي قـديـمـي سـر گـردنـه , كـانـگـستر بازي و حملات مسلحانه تاكتيكي به بانكها , ورشـكـسـتگيهاي منصوعي و انواع تجاوزها پيداشده است امروز در كشورهاي متمدن جهان كه حسن اخلاق آنان زبانزد مردم است ,آمار بچه هاي غير قانوني در ظرف يك سال از بيست هزار هم مـي گـذرد هرگاه اخلاق مي توانست نقش دين را به عهده بگيرد پس اين همه انتحار , طلاق و ترور براي چيست ؟به قول بعضي از دانشمندان قدر مسلم اين است كه هرگاه اخلاق متكي به ايـمـان بـه خـدا بـاشد , در اصلاح جامعه مانند يك سلاح برنده به كار مي رود و در غير اين صورت بـرنـدگـي و قـدرت آن بـراي ما از هر نظر مشكوك است و ما نبايست به اميد يك موضوع مبهم , وسـيـلـه قطعي را از دست بدهيم و هرگاه در برخي از كشورها تا حدي نظم و آرامش به چشم مي خورد مقداري از آن , آثار همان تعاليم ديني است كه مردم از نياكان خود به ارث برده اند . عـلاوه بـر آن , ديـن در عـيـن اين كه روابط صحيح ميان افراد اجتماع را پديدمي آورد , رابطه ديگري نيز ميان انسان و خدا برقرار مي سازد كه خود مايه تكامل انسان در تمام جنبه هاي معنوي و مـادي اسـت و بـطـور مـسـلـم ايـن قسمت را با اخلاق مادي كه بر اساس حفظ منافع مادي است نمي توان تامين نمود . البته بحث و گفتگو در اطراف حكومت ايمان و حكومت اخلاق دامنه دار است . كـسـانـي كـه مـي خـواهـنـد در ايـن بـاره بـيـشـتـر مـطالعه كنند , به كتاب رهبران بزرگ و مسووليتهاي بزرگتر مراجعه كنند .

پاسخ به پرسشهاي مذهبي
مكارم شيرازي - ناصر و جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.